fredag 2. januar 2015

Belysning

Lampen over spisebordet har en liten historie  og blir tidvis brukt aktiv under måltidet. Da tenker jeg ikke bare på lyset den gir. Storebror i huset vil gjerne vite hvordan ulike land ser ut og hvor Trondheim ligger!

At globusen er fra Sovjetunionens storhetstid gjør ingen ting. Selve globusen fant vi i veikanten i Chicago og jeg insisterte at den måtte bli med hjem i kofferten. At koffertene var vellfylt i tillegg til at vi reiste med to små barn og en dypvogn mente jeg var ingen hindring. Så nå henger den her, to halvdeler over spisebordet med store glasspærer. Hagedornposteren vant jeg inne hos Åpent Hus. Dette er mitt januarbidrag inne hos NiB.

Globuslampe og spisekrok

5 kommentarer:

  1. Det er en tøff og flott lampe som har en artig historie! :)
    Godt Nytt År! :)

    SvarSlett
  2. Veldig kul lampe! Stilig bilde også.

    Vicky

    SvarSlett
  3. I love your lamp !!! love greetings from angie from Germany

    SvarSlett