torsdag 12. september 2013
Ikea hack
onsdag 11. september 2013
Pin it, Skobrett
torsdag 22. august 2013
Vindusposten…
mandag 19. august 2013
Oppbevaring
fredag 31. august 2012
Min dille
tirsdag 28. august 2012
I vår vinduskarm
torsdag 19. juli 2012
Mitt siste påfunn
Du ser kanskje hva det skal brukes til?
Jeg har malt og tapetsert igjen.
Den eldre damen spurte forsiktig om jeg virkelig kom til å male det.
“Tja”, sa jeg der jeg stod på gjenbrukssentralen i mine harembukser.
Jeg lovet å tenke meg om en gang til
og det gjorde jeg.
Det var så slitt og ble så fint. synes jeg…..
Artig å ramme inn egne bilder.
mandag 9. juli 2012
Kjære frøken sommer
søndag 8. juli 2012
Lag egene håndtak
Jeg blir ofte inspirert av andre blogger
til å lage ting selv.
Designe ting på min måte.
…er inspierende blogger for å nevne noen av mange. Felles for disse er at jeg ikke kan gå å kjøpe stilen deres i en butikk. Den er personlig. Det liker jeg!
Mitt siste påfunn er to deler til det hjemmelagdesnekra bordet.
Jeg holder på å lage to lærhåndtak.
Snart ferdig med bordet.
Det skal bli et bord med en bestemt funksjon, men også for syns skyld
denne gangen.
mandag 2. juli 2012
Så matta passer
Herren i huset synes jeg til tider har litt mange prosjekter på en gang. Og han har vel rett. For kjøkkenet er ikke ferdigmalt enda. To skapdører gjennstår. Men det hindrer ikke meg i å male en sjenk. Det er jo samme farge. Og så bygges det et bord her i huset.
Men den kvelden jeg plutselig rev av trekket til den gamle krakken, ja da synes han kanskje at vi kunne bli ferdig med en ting om gangen.
Uansett, krakken er nå ferdig. Fargen passer godt til dørmatta. Og det beste av alt, krakken kan brukes til oppbevaring. Storebror synes det er kjempekjekt å kunne gjemme bort skoene sine.
søndag 1. juli 2012
Summer in my house
har en utfordring gående.
Jeg deltar med dette bildet fra huset vårt.
Siden Hege ber oss om å vise fram et bilde
har jeg postet 2 andre bilder til HER
Gangen akkurat nå
Redesign
Et av mine mange prosjekter nå om dagen.
Møbler
med en
personlig
vri.
En gammel eikesjenk fra et bruktbarked
er nå blitt til et etterlenktet skoskap med sitteputer.
Hvitmalt og delvis tapetsert, med egenproduserte skinnhåndtak,
skinnknapper og trekte puter.
Og flotteste bilde fra Nord design skal etter hvert pryde veggen over.
lørdag 5. mai 2012
Nytt møter gammelt
..Synes den her var litt vrien.
Vet ikke helt hvorfor.
Kanskje fordi huset ikke akkurat
er proppfull av supertrendy
stæsj.
Så i mangel på siste skrik ting
ble det belte rundt
noen blader…
…på en gammel
kiste fra 1806 i et “nyoppusset”
rom.
Og litt Washi tape
på veggen…
Resultatet blir da sånn ca dette her sammen
med et gammelt vindu fra Fretex.
Linasengen, som min svigrinne kaller den, er ny i forhold til kisten.
Og tja, vi har et 90-talls fenomen i gangen.
Men ganske så praktisk er den og når jeg ser PS kolleksjonen fra IKEA flirer jeg litt
og tenker om jeg bare venter lenge nok
har jeg kanskje en
supertrendy
kommode jeg også.
Flere bidrag finnes HER
fredag 13. april 2012
Glassfelt
Etter at jeg hadde lest kjøkkeninnlegget inne på Nib,
ble jeg inspirert til å ta noen bilder av glassfeltet vi har satt inn i 1.etg.
Vi hadde et stort gjennomgangsrom uten dagslys!
HER finnes to bilder fra denne perioden. (Huff)
Det siste bildet viser glassfeltet fra gangen. Her var det et mørkt, lite rom uten vindu.
Vi tok bort veggen mellom dette rommet og vindfanget og satte inn et avlangt vindu i ytterveggen.
Deretter ble glassfeltet mellom den nye gangen og gjennomgangsrommet satt inn.