Viser innlegg med etiketten Gang. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Gang. Vis alle innlegg

torsdag 12. september 2013

Ikea hack

Men igjen desverre ikke min egen idè.
Fant den på Pinterest.
Kleshengere fra Ikea, trekuler fra Panduro og kraftig hyssing fra Kremmerhuset.
Kleshenger gang2B
Kleshenger gang3B
Kleshenger gang1B

onsdag 11. september 2013

Pin it, Skobrett


Fant en dørmatte på Pinterest og brukte denne ideen til å lage et skobrett. X-antall trelister malt i ulike farger bundet sammen med to tau.

SkobrettB
Skobrett 2B

torsdag 22. august 2013

Vindusposten…

… fikk nytt putetrekk samtidig med at jeg sydde multiposene. Ringblomstene er høstet fra egen hage. Hentet inn med litt morgendugg. Tomatene er riktig nok butikkjøpt, men har en fantastisk frisk rødfarge og da ble det bare litt fotolek…
Pute

Vindusposten
Ringblomst

mandag 19. august 2013

Oppbevaring

Jeg er på evig jakt etter gode oppbevaringsløsninger. Komoden er på vei ut, selvlagde multiposer og Dots er kommet opp i yttergangen.

Oppbevaring1
Oppbevaring2

fredag 31. august 2012

Min dille


Nye, hjemmelaga kjøkkengardiner med skinnbelter.
Måtte bare prøve.

NyeGardine3B
NyeGardine4B

tirsdag 28. august 2012

I vår vinduskarm

er det ikke mye pynt. Ikke at vi har så mange dype vinduskarmer vi kan sette ting i heller. Sier kanskje noe om hvor lite dette huset er isolert. Men i en av de få brukbare karmene ligger det ei pute til å sitte på.
Jeg har med gjevne mellomrom prøvd med blomster. Enten dør planten fordi jeg glemmer å vanne den ellers jodler noen småtasser over at det er en liten jorhaug som må undersøkes.
Flere vinduskarmer finnes hos Villa Wegner HER.
I mitt vindu1
I mitt vindu2
I mitt vindu3

torsdag 19. juli 2012

Mitt siste påfunn

 

 

 

Mitt siste påfunn

 

Du ser kanskje hva det skal brukes til?

 

Jeg har malt og tapetsert  igjen.

Den eldre damen spurte forsiktig om jeg virkelig kom til å male det.

 

“Tja”, sa jeg der jeg stod på gjenbrukssentralen i mine harembukser.

Jeg lovet å tenke meg om en gang til

og det gjorde jeg.

Det var så slitt og ble så fint. synes jeg…..

Legoskap7  Legoskap3

Artig å ramme inn egne bilder.

mandag 9. juli 2012

Kjære frøken sommer

 

kom gjerne på besøk.

I morgen kanskje?

Kjære frøken sommer3

kjære frøken sommer2

Kjære frøken sommer1

Velkommen til nye følgere.

Kjekt!!

søndag 8. juli 2012

Lag egene håndtak

 

 

Jeg blir ofte inspirert av andre blogger

til å lage ting selv.

Designe ting på min måte.

 

Åpent hus

Designhund

Mrs Hardy

Svenngården

er inspierende blogger for å nevne noen av mange. Felles for disse er at jeg ikke kan gå å kjøpe stilen deres i en butikk. Den er personlig. Det liker jeg!

 

Mitt siste påfunn er to deler til det hjemmelagdesnekra bordet.

Jeg holder på å lage to lærhåndtak.

Håndtak

Snart ferdig med bordet.

Det skal bli et bord med en bestemt funksjon, men også for syns skyld

denne gangen.

mandag 2. juli 2012

Så matta passer

 

Herren i huset synes jeg til tider har litt mange prosjekter på en gang. Og han har vel rett. For kjøkkenet er ikke ferdigmalt enda. To skapdører gjennstår. Men det hindrer ikke meg i å male en sjenk. Det er jo samme farge. Og så bygges det et bord her i huset.

Men den kvelden jeg plutselig rev av trekket til den gamle krakken, ja da synes han kanskje at vi kunne bli ferdig med en ting om gangen.

 

Så matta passer4

Så matta passer2

Så matta passer1

Uansett, krakken er nå ferdig. Fargen passer godt til dørmatta. Og det beste av alt, krakken kan brukes til oppbevaring. Storebror synes det er kjempekjekt å kunne gjemme bort skoene sine.

søndag 1. juli 2012

Summer in my house

 

Hege in France

har en utfordring gående.

Jeg deltar med dette bildet fra huset vårt.

Summer in my house

Siden Hege ber oss om å vise fram et bilde

har jeg postet 2 andre bilder til HER

Gangen akkurat nå

Summer in my house3
Bilde
fra Hagedornshagen
som jeg vant inne hos
Tusen takk til May Helen og Nord Design for et herlig bilde.

Summer in my house2

Redesign

 

 

Et av mine mange prosjekter nå om dagen.

 

Møbler

med en

personlig

vri.

 

En gammel eikesjenk fra et bruktbarked

er nå blitt til et etterlenktet skoskap med sitteputer.

Hvitmalt og delvis tapetsert, med egenproduserte skinnhåndtak,

skinnknapper og trekte puter.

 

Og flotteste bilde fra Nord design skal etter hvert pryde veggen over.

 

Sjenk5

lørdag 5. mai 2012

Nytt møter gammelt

 

 

..Synes den her var litt vrien.

Vet ikke helt hvorfor.

Kanskje fordi huset ikke akkurat

er proppfull av supertrendy

stæsj.

 

Så i mangel på siste skrik ting

ble det belte rundt

noen blader…

Utfordringmai2

 

…på en gammel

kiste  fra 1806 i et “nyoppusset”

rom.

Utfordringmai5

 

Og litt Washi tape

på veggen…

Utfordringmai1

Utfordringmai3

 

Resultatet blir da sånn ca dette her sammen

med et gammelt vindu fra Fretex.

 

Linasengen, som min svigrinne kaller den, er ny i forhold til kisten.

Og tja, vi har et 90-talls fenomen i gangen.

Men ganske så praktisk er den og når jeg ser PS kolleksjonen fra IKEA flirer jeg litt

og tenker om jeg bare venter lenge nok

har jeg kanskje en

supertrendy

kommode jeg også.

Utfordringmai4

 

Flere bidrag finnes HER

fredag 13. april 2012

Glassfelt

Gang i vårlys

Etter at jeg hadde lest kjøkkeninnlegget inne på Nib,

ble jeg inspirert til å ta noen bilder av glassfeltet vi har satt inn i 1.etg.

Vi hadde et stort gjennomgangsrom uten dagslys!

 HER finnes  to bilder fra denne perioden. (Huff)

Gang i vårlys2Detaljer kommodeGang kommode2

Gang i vårlys3 

Det siste bildet viser glassfeltet fra gangen. Her var det et mørkt, lite rom uten vindu.

Vi tok bort veggen mellom dette rommet og vindfanget og satte inn et avlangt vindu i ytterveggen.

Deretter ble glassfeltet mellom den nye gangen og gjennomgangsrommet satt inn.

 

Flere bilder fra gjennomgangsrommet er HER og HER

tirsdag 7. februar 2012

Vårstemning



 Oversiktsbilde5
Det går mot lysere tider. Kjenner energien strømmer til nå som dagene blir lenger.
 HERLIG!



Vi har smartpanel i huset. En hel, hvit vegg i 1. etg uten noen ting på. Perfekt til utfordringen hos Nib denne månden. Jeg har virkelig kost meg hele den siste uka med dette lille prosjektet.

For tiden har jeg dilla på
fugler,
gult og
treperler. 

Min vårvegg er derfor dekorert med gul ramme, treperler, fargekort, peacesymbolet og fugler. Fugler er blitt malt på lerret og fugl er blitt tovet av ull. Noen gamle møbler og ekte og uekte blomster fikk også komme frem for å lage litt vårstemning.

Kuler og blomst2
Treperler ♥

falsk
Ikke alt er ekte,
men jeg liker den for det.

ekte
Ekte! Herlige, små vårløk
i en potte.

Ramme
Den gule rammen fikk samme farge som rammene i lesekroken, HER, i 2 etg.
Jeg falt helt for den fargen.

Bilder og ramme
Fugler og fjær malt på lerret. 


Peace1
Peace
for å minne meg om at det er strevsomt, men herlig å være mamma.
Velg dine kamper med omhu og stå i dem.

Fugel
Fugler ♥
Snart kommer kvitrelydene tilbake.

pute2
Og så hestehoven da.

På gulvet ligger disse to putene bare og venter på å bli tatt med ut på plattingen. Hestehoven minner meg på at jeg gleder meg til storebror kommer hjem med noen små, pjuskete blomster han bare så gjerne vil gi til mamma.
Det er vår det,
og ikke minst lykke


I kveld har jeg planer om å se igjennom alle de andre vårbidragene inne på Nib.