Viser innlegg med etiketten utfordring. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten utfordring. Vis alle innlegg

onsdag 4. september 2013

Botanikk

Ingen ting slår det å kunne hente inn blomster fra hagen. På med gummipæler og ut i hagen. Spesielt artig er selvplantete blomster fra storebror og min sine blomsterkasser. Skulle bare ønske at ringblomster luktet like godt som jeg liker fargene.
Uansett, dette er mitt bidrag til Interiør og boligmessen 2013.
Botanikk4
Botanikk3

Ringblomst
Vindusposten
Den fargede plankerekka er mitt siste påfunn i gangen. Fikk ideen etter å ha vært innom Pinterest her om dagen. Der så jeg den som dørmatte. Hos oss brukes den som en veiviser hvor skoene skal stå.

torsdag 6. september 2012

Inviter med…

bordkort gjestene kan ta med seg hjem og plante

til minner om en fin fest.

Inviter med borkort

 

Inviter med hjemmlagde buketter i syltetøyglass.

Bruk sesongens blomster fra

blomsterbutikken.

Inviter med selvlaget bukettoppsats

 

Inviter med Tema.

Inviter med tema

 

Inviter til

fest!

Inviter til hygge

 

Flere invitasjoner finnes HER

tirsdag 4. september 2012

Hverdagsmagi

I en travel hverdag prøver jeg og mannen å sette oss ned en gang i uka med god mat og hygge. Vi “inviterer” hverandre annen hver gang. Dette er min invitasjon. Varm te og mat foran peisen, med høytlesning fra en bok.
Inviter
Inviter er måndens Nib utfordring.
Flere bidrag HER

lørdag 1. september 2012

Mitt favorittmøbel…

..eller en av favorittene er dette gamle skapet jeg og mannen fikk i bryllupsgave for 5 år siden. Skapet har levd et liv på et gammelt skip. De slitte, ujevne fargene passer sammen med oss. En uventet, men perfekt gave.
Camilla med bloggen Små øyeblikk med cams har en utfordring gående. Dette er mitt bidrag.
Favorittmbel2B
Favorittmbel1B
Favorittmbel3B

tirsdag 28. august 2012

I vår vinduskarm

er det ikke mye pynt. Ikke at vi har så mange dype vinduskarmer vi kan sette ting i heller. Sier kanskje noe om hvor lite dette huset er isolert. Men i en av de få brukbare karmene ligger det ei pute til å sitte på.
Jeg har med gjevne mellomrom prøvd med blomster. Enten dør planten fordi jeg glemmer å vanne den ellers jodler noen småtasser over at det er en liten jorhaug som må undersøkes.
Flere vinduskarmer finnes hos Villa Wegner HER.
I mitt vindu1
I mitt vindu2
I mitt vindu3

mandag 27. august 2012

En trapp og noen meter bildelister

 
 
Den siste tiden har jeg lest flere innlegg om bildelister. Vi har lister både her og der. Men den aller lengste finnes rundt trappen, en nødløsning! Vi fikk folk til å pusse opp 1. etg,  og plutselig(?!) stod igjen med 30 cm som ikke var gjort noe med. Tapetrester og bildelister ble redningen,
 
Bildelist
    Bildelist trapp2
 
Dette er mitt lille bidrg til utfordringen inne hos Anettes Hus.

mandag 13. august 2012

Kom og dans med meg i regnet….

 

 

Kom og dans med meg

 

test5

 

 

Jeg kom over dette sitatet i ferien og likte det veldig godt.

Det har vært en regnfull sommer. Men ingen grunn til å deppe for det.

Livet skal leves!!

 

Sitatet skrev jeg i Photoshop. Fant et passende bilde på internett og satte det sammen på en gammel, grønn komode. Metallfuglen er ny, det samme er fuglehuset. Hundekjeksen og den fuksiafargede blomsten er hentet ute i hagen. Mens den grønne muggen og krukken er et Kremmerhusfunn. Dette er mitt bidrag til Interiør og boligmessen. Flere bidrag finnes HER.

tirsdag 3. juli 2012

Friminutt

 

Mitt lille pusterom2 

Mitt pusterom.

På kvelden etter at Jon Blund har kommet på besøk til storebror og lillesøster.

Mine timer, mine prosjekter.

Pusse, lime og male. Gjerne ute i kveldsola.

Mitt lille pusterom4

At lilla -og rosa inntar huset overrasker meg.

Men jeg lar meg inspirere.

Fine bøker med

fine bilder.

 

Mitt lille pusterom3

Og hagen, er bare herlig.

Jeg liker stillheten, fargene og lukta.

Mitt lille pusterom5

Den lilla krakken er et avsluttet prosjekt,

mens det selvlagde bordet jobbes det med.

Jeg har planene klare.

Titt gjerne innom en annen gang for å se hvordan det blir.

 

Flere Friminutt finner du HER

hos NiB

søndag 1. juli 2012

Summer in my house

 

Hege in France

har en utfordring gående.

Jeg deltar med dette bildet fra huset vårt.

Summer in my house

Siden Hege ber oss om å vise fram et bilde

har jeg postet 2 andre bilder til HER

lørdag 9. juni 2012

SDS Bordkort

 

Små øyeblikk med Cams 

har en bordkort

utfordring gående.

 

Bordkort4

Bordkort1

 

Bordkort2

Bordkort3

Jeg er vist litt hekta på øyenstikker nå om dagen.

Denne måten å lage en øyenstikker på er

noe jeg har funnet på helt av meg selv.

 

Her har jeg laget en i

grønntoner.

Jeg har brukt lærsnor, treperler i ulik str, 3 mm bor, papir, ståltråd og lynlim.

Jeg har også laget to som henger

i kjøkkenvinduet.

 

Bordkort5

Steiner

med påmalt navn  synes jeg også blir fine som bordkort.

Enkle og billige.

Kan lett kombineres med annen pynt.

Bordpynt

Flere bordkort ideer får du

HER

fredag 8. juni 2012

Mitt sommerbord

 

Du og jeg og vi to.

Fikk en liten bukett forglemmegei fra en av de kjæreste.

 

Sommerbord1

Sommerbord2

Forglemmegei1

Forglemmeiei2

Dette er mitt lille bidrag til Lidylls

sommerbord utfordring.

onsdag 28. mars 2012

Old chic

Gjesterom1

 

Gjesterom3

 

Gjesterom2

Inne hos Galleri Bo

er det en utfordring Old Chic.

Kombinerer noe gammelt

og nytt.

 

Vi har mange gamle ting fra familien.

De står litt her og der og noe henger et og annet sted.

Gjesterommet har jeg aldri tatt bilder fra. Dette er dermed  mitt bidrag.

Ikeaseng, malleri av min bestefars søster, et gammelt sengeteppe fra den unge damens dager og min

brudekjole.

 

Flere bidrag finner du HER.