Viser innlegg med etiketten Soverom. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Soverom. Vis alle innlegg

søndag 3. februar 2013

Kanskje ikke et Sanselig soverom, men et praktisk et….

Jeg blir vist aldri lei av å vise fram soverommet. Men nå har det kommet opp enda et “fuglehus” og noen Hayknotter på min side. Ikke dumt med jul og bursdag sånn med noen dagers mellomrom.

Rommet er ikke kjempestort. Da vi bestemte oss for å legge dobbeltsengen oppe på kjøkkenmoduler forstod vi at alt måtte bli hvitt. Vi ville ikke at rommet skulle oppleves enda mindre.

Vi trenger mer plass fordi vi snart skal øke antall familiemedlemmer i denne familien med en! Eller mer plass trenger vi egentlig ikke, snarere mer oppbevaringsplass. Dette er noe av det vi har planlagt at vi må gjøre.

Nå har vi mye skapplass så her skal det meste av tøy lagres. Vi håper det blir lettere å pakke bort og ta fram tøy etter hvert som barna vokser.

Vårt soveromB

Vårt soverom2

Soveromslampe1B

Vårt soverom3

Vårt soverom4

Titt inn klesskap

Dørhåndtak

Også dette  innlegget er linket til bloggen Franciskas Vakre Verden under temaet "Har du et fint soverom". Bli med du også!!

lørdag 15. desember 2012

Noe gammelt og noe nytt

 

Etter at det nye soverommet ble ferdig dukket det raskt opp et behov for en liten brillehylle og en lampe nær sengen.

Men kresen er jeg jo. Ble ganske så fornøyd når jeg kom over den gamle lampen i en bruktbutikk. Sammen med pæra fra Clas Olsen ble det akkuart det jeg hadde lyst på.

Og så er det hylla da. Litt råflott med en brillehylle til den prisen, men fint ble det.

Soveromslampe1B

Soveromslampe3B

Soveromslampe2B

søndag 9. desember 2012

I høyden

Ting tar tid med jobb, familie og småprosjekter. Det er ikke så lett å male og pusse med to små rundt bena. Men endelig er det slutt med å bruke stua som soverom. Hovedgrunnen for soveromprosjektet var at vi trengte mer skapplass siden vi ikke har mer veggplass om vi vil sove i rommet også. Så nå ligger vi og svever…
Soverom1
Vi har bygd dobbelsenga oppe på kjøkkenmoduler. Jeg så dette i et gammelt rom 123 blad jeg hadde liggende. Om jeg husker rett var det for å få mer ut av en 1 romsleilighet, men det passer på et trangt soverom også.
Nytt soverom2
Egentlig kunne jeg tenke meg walk in garderobe. Men for oss som i grunn heller trenger flere soverom er det helt uaktuelt. Da fikk det heller bli dette “Titt inn skapet” til mine klær. (For bildets skyld er det ganske tomt.)
Titt inn klesskap
Tapetserte midtskapet og satt inn to stenger slik at jeg kan henge klærne i to høyder. Får plass til litt mer på den måten. Tidligere hang alle kjolene og skjørtene  på en kraftig knaggrekke bak døra. Det tok mer og mer plass og det ble vanskligere å åpne døra.

Drhndtak
Lær får jeg vist ikke nok av. Lagde nye håndtak til de fem dørene som trengte det. Og så så jeg hylla i rom 123 sist måned og da måtte jeg bare lage den også. For tiden med litt julestæsj. Og til høyre er en lang bildelist med barnehagebildene på som ikke er med her.

Hylle
Jeg funderte lenge hva slags gardiner vi skulle ha. Egentlig ville jeg ikke ha gardinstang, men når jeg kom på at jeg kunne bruke en kvist fra hagen ble både jeg og mannen fornøyd. Hvite, tynne gardiner sammen med en lystett rullgarin ble topp. Og så Happy Lights da…
Gardinstang

onsdag 18. januar 2012

SDS, Hylla vår

test 

Tror denne skia fungerer bedre som hylle enn som ski.

test4

Redesignboka passer i grunn på toppen.
Skiene fant vi på et loppemarked i Danmark! De er hengt opp på et par enkle treknekter.

test3

Oppheng ski

Dette er også en test til meg selv for å se om jeg mister kommentarer om jeg går inn å redigerer publiserte innlegg. Uansett, Takk EGE for kjekk kommentar.