Viser innlegg med etiketten Oppbevaring. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Oppbevaring. Vis alle innlegg

torsdag 27. februar 2014

Ikea hack?

Usikker på om jeg egentlig kan kalle det det. Men jeg har fått mye ut av et dynetrekk fra Ikeaserien “Bråkig”.
Med tre barn, to voksne og diverse sovetider på dagtid brukes verandadøra som inngang i helgene når 1 eller 2 barn tar en dupp nede. De minuttene det er stille i helgene er så verdifulle.
Det betyr at sko, jakker og luer kan flyte rundt i stua. Etter litt frustrasjon/irritasjon bestemte jeg at to nye Dots skulle inn i vårt hus. (Har bare 12 fra før!) Og denne gangen i stua. I tillegg sydde jeg en ny pose, denne gangen av dynetrekket fra Ikea.

Stoffbag fra Bråkig3B25

Stoffbag fra Bråkig2B24

søndag 23. februar 2014

BOOX by Jesper Holm


I det siste har flere spurt hvor sjenken i stua er i fra. Hvis jeg husker rett flyttet den hjem til oss høsten 2008. Carsten Design i Fjordgata førte dem den gangen. Et fantastisk flott, dansk produkt. Vi kunne velge og vrake i overflatebehandlinger. Min aller beste interiør innvestering!
Rockefåret er barnas julegave fra min kusines familie. Hennes barn har lekt med det når de var små og nå er det våres tur.

BooxB26

søndag 20. oktober 2013

På reise med lillebror

hadde jeg glemt stellematte. Her om dagen kom jeg over en idee om å sy et selv i ønsket stoff. Uglene er rester etter at jeg sydde en sengebeskytter i sommer. Bleiesamleren er heller ingen dum ide.
Stellematte og bleiestroppB

mandag 30. september 2013

Kombirommet

Her i huset må rommene kunne brukes til flere ting. Gjesterom/kontor/hobbyrom er et eksempel. Akkurat nå holder jeg på å endre litt i dette rommet. Vi har delt opp rommet ved hjelp av en stor bokhylle. Jeg håper at jeg i nær framtid vil kunne bygge på en bakvegg slik at romdelingen blir enda bedre.
Kontordel1

1.)Malerstolen ble tatt inn i varmen igjen og malt. Brukte maskeringsteip på sittedelen.

2.)Syskrinet/bordet fikk ny farge.

3.)Det illskrikende skymaskintrekket er dekket av en avklippet Ikeapose.

Fikk tipset av Nibjentene for ca et år siden.

4.)Hvit trelist med klips som holder orden på løsark

5.)Mbildet og luftbalongarket er selvlaget.

6.)Søppelbøtta er byttet ut med en korg fra Ikea.

7.) Lampeskjermer og malte hylleknekter fra Ikea. Stofftrekk til ledninger fra Stoff og Stil.

Kontortdel2
På den andre siden av bokhylla finnes dette. Her lagres madrasser og nesten alle husets dyner og puter.

Sovedel1
Gul lampe2

1.)Lampa er mormors gamle smijernslame som jeg *kremt* sparyet gul. Tror jeg vet sånn ca hva min kjære mor vil si.

2.)De store putene er nå merket med små skinnlapper slik at jeg sliper å sjekke alle putene når jeg er på jakt etter en dyne eller pute.

3.)Madrassene har fått grå laken i ulike nyanser for å gi en gradert effekt.

4.)Sist men ikke minst har jeg delvis kopiert “kobberspeil” med skinnbelte etter an-magritt.

 Tobi_29_09_2013_999_11

torsdag 19. september 2013

Rydder og organiserer

Uff, alltid like kaotisk når jeg begynner med dette. Bestemte plutselig at nå skulle det gjøres noe med hobby/gjesterommet. 
Oppussing, nei det orker vi ikke!!  Døgnet har for få timer til det. Men noen små endringer, det får jeg til. Fordi det er rot i heimen har jeg tatt et bilde av en av mine to nye oppbevaringsposer. Har planer om å fylle dem med stoff slik at det kan lagres på veggen. Dots fra Rom til Rom er kjøpt inn.
Ny bag

torsdag 12. september 2013

Ikea hack

Men igjen desverre ikke min egen idè.
Fant den på Pinterest.
Kleshengere fra Ikea, trekuler fra Panduro og kraftig hyssing fra Kremmerhuset.
Kleshenger gang2B
Kleshenger gang3B
Kleshenger gang1B

onsdag 11. september 2013

Pin it, Skobrett


Fant en dørmatte på Pinterest og brukte denne ideen til å lage et skobrett. X-antall trelister malt i ulike farger bundet sammen med to tau.

SkobrettB
Skobrett 2B

mandag 2. september 2013

Selvlaget oppbevaringskasser


Gode oppbevaringsløsninger er som skrevet et evig tema her i huset. Vi ønsket oss et TVrom/treningsrom og dermed tok vi og endret på lagringsplassen i 1. etg. Dette var et skikkelige beverrom med furupanel både her og der. Jeg orket ikke tanken på å ta det bort der jeg stod med min kulemage. Løsningen ble Sens maling. Og etter at lillebror kom til oss ble disse trekassene bygget. Fordi vi ønsket dype kasser satte vi egne treben på en rammemadrass jeg trakk om.
Oppbevaringskasser
Også kom en String pocket i hus. Passet perfekt over bestemors gamle kommode. Dermed kom den til sin rett igjen.

String

lørdag 31. august 2013

Oppbevaringsposer

Rett etter at lillebror var født sydde jeg disse posene til badet. Småplagg lå “alltid” strødd her og der. I vår litt kaotiske småbarnshverdag har disse kommet til nytte. Hver av de små har fått seg en pose med forbokstaven på. Kjekt for mor, far og besteforelde….

Oppbevaringsposer3
Oppbevaringsposer2
Oppbevaringsposer1B

mandag 19. august 2013

Oppbevaring

Jeg er på evig jakt etter gode oppbevaringsløsninger. Komoden er på vei ut, selvlagde multiposer og Dots er kommet opp i yttergangen.

Oppbevaring1
Oppbevaring2

søndag 3. februar 2013

Kanskje ikke et Sanselig soverom, men et praktisk et….

Jeg blir vist aldri lei av å vise fram soverommet. Men nå har det kommet opp enda et “fuglehus” og noen Hayknotter på min side. Ikke dumt med jul og bursdag sånn med noen dagers mellomrom.

Rommet er ikke kjempestort. Da vi bestemte oss for å legge dobbeltsengen oppe på kjøkkenmoduler forstod vi at alt måtte bli hvitt. Vi ville ikke at rommet skulle oppleves enda mindre.

Vi trenger mer plass fordi vi snart skal øke antall familiemedlemmer i denne familien med en! Eller mer plass trenger vi egentlig ikke, snarere mer oppbevaringsplass. Dette er noe av det vi har planlagt at vi må gjøre.

Nå har vi mye skapplass så her skal det meste av tøy lagres. Vi håper det blir lettere å pakke bort og ta fram tøy etter hvert som barna vokser.

Vårt soveromB

Vårt soverom2

Soveromslampe1B

Vårt soverom3

Vårt soverom4

Titt inn klesskap

Dørhåndtak

Også dette  innlegget er linket til bloggen Franciskas Vakre Verden under temaet "Har du et fint soverom". Bli med du også!!

mandag 2. juli 2012

Så matta passer

 

Herren i huset synes jeg til tider har litt mange prosjekter på en gang. Og han har vel rett. For kjøkkenet er ikke ferdigmalt enda. To skapdører gjennstår. Men det hindrer ikke meg i å male en sjenk. Det er jo samme farge. Og så bygges det et bord her i huset.

Men den kvelden jeg plutselig rev av trekket til den gamle krakken, ja da synes han kanskje at vi kunne bli ferdig med en ting om gangen.

 

Så matta passer4

Så matta passer2

Så matta passer1

Uansett, krakken er nå ferdig. Fargen passer godt til dørmatta. Og det beste av alt, krakken kan brukes til oppbevaring. Storebror synes det er kjempekjekt å kunne gjemme bort skoene sine.

søndag 1. juli 2012

Redesign

 

 

Et av mine mange prosjekter nå om dagen.

 

Møbler

med en

personlig

vri.

 

En gammel eikesjenk fra et bruktbarked

er nå blitt til et etterlenktet skoskap med sitteputer.

Hvitmalt og delvis tapetsert, med egenproduserte skinnhåndtak,

skinnknapper og trekte puter.

 

Og flotteste bilde fra Nord design skal etter hvert pryde veggen over.

 

Sjenk5

fredag 13. april 2012

Glassfelt

Gang i vårlys

Etter at jeg hadde lest kjøkkeninnlegget inne på Nib,

ble jeg inspirert til å ta noen bilder av glassfeltet vi har satt inn i 1.etg.

Vi hadde et stort gjennomgangsrom uten dagslys!

 HER finnes  to bilder fra denne perioden. (Huff)

Gang i vårlys2Detaljer kommodeGang kommode2

Gang i vårlys3 

Det siste bildet viser glassfeltet fra gangen. Her var det et mørkt, lite rom uten vindu.

Vi tok bort veggen mellom dette rommet og vindfanget og satte inn et avlangt vindu i ytterveggen.

Deretter ble glassfeltet mellom den nye gangen og gjennomgangsrommet satt inn.

 

Flere bilder fra gjennomgangsrommet er HER og HER

torsdag 16. februar 2012

Oppbevaring

Legosekk1
Legosekk3
Legofigurer
Nå har jeg endelig blitt ferdig med legoposen.
Den har ligget halvferdig en god stund nå.
En slik pose hadde jeg da jeg var liten. Jeg husker vi satt i ring rundt legoen og koste oss. Og vips var alt ryddet bort. Kjekt!!
Jeg synes posen er ok å ha i stua framfor plastkasser. I tillegg kan jeg henge den opp på en krok eller noe sånt.

Posen er sydd av stoff fra Stoff og Stil. Maljene og snoren er også derfra.


Mitt neste lille prosjekt
er å vise noe av vinduspynten jeg har fikset.
Stikkord er kvister, naturkork og fugler.