Viser innlegg med etiketten Gjesterom. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Gjesterom. Vis alle innlegg

mandag 30. september 2013

Kombirommet

Her i huset må rommene kunne brukes til flere ting. Gjesterom/kontor/hobbyrom er et eksempel. Akkurat nå holder jeg på å endre litt i dette rommet. Vi har delt opp rommet ved hjelp av en stor bokhylle. Jeg håper at jeg i nær framtid vil kunne bygge på en bakvegg slik at romdelingen blir enda bedre.
Kontordel1

1.)Malerstolen ble tatt inn i varmen igjen og malt. Brukte maskeringsteip på sittedelen.

2.)Syskrinet/bordet fikk ny farge.

3.)Det illskrikende skymaskintrekket er dekket av en avklippet Ikeapose.

Fikk tipset av Nibjentene for ca et år siden.

4.)Hvit trelist med klips som holder orden på løsark

5.)Mbildet og luftbalongarket er selvlaget.

6.)Søppelbøtta er byttet ut med en korg fra Ikea.

7.) Lampeskjermer og malte hylleknekter fra Ikea. Stofftrekk til ledninger fra Stoff og Stil.

Kontortdel2
På den andre siden av bokhylla finnes dette. Her lagres madrasser og nesten alle husets dyner og puter.

Sovedel1
Gul lampe2

1.)Lampa er mormors gamle smijernslame som jeg *kremt* sparyet gul. Tror jeg vet sånn ca hva min kjære mor vil si.

2.)De store putene er nå merket med små skinnlapper slik at jeg sliper å sjekke alle putene når jeg er på jakt etter en dyne eller pute.

3.)Madrassene har fått grå laken i ulike nyanser for å gi en gradert effekt.

4.)Sist men ikke minst har jeg delvis kopiert “kobberspeil” med skinnbelte etter an-magritt.

 Tobi_29_09_2013_999_11

mandag 14. mai 2012

Jeg er ingen pastelljente,

 

 

..men noen pasteller finner veien hit.

Og da plasseres de på kontoret/hobby-/gjesterommet.

 

Fuglebildet er “nytt”.Liker det

kjempegodt.

 

Kontor

 

 

Min nye jobbkopp som jeg skal

ta i bruk om en månedes tid.

Mano2

 

Mano1

 

Det lille skapet, mitt siste Fretexfunn,

får ha den fargen den har.

Nytt skap kontor

Detalj kontor

 

Rommet deles i to av en stor bokhylle.

På den ene siden har vi laget et kontor/hobbyrom.

 

På den andre siden står

gjestesengen.

 

Seng gjesterom

Detalj seng gjesterom

onsdag 28. mars 2012

Old chic

Gjesterom1

 

Gjesterom3

 

Gjesterom2

Inne hos Galleri Bo

er det en utfordring Old Chic.

Kombinerer noe gammelt

og nytt.

 

Vi har mange gamle ting fra familien.

De står litt her og der og noe henger et og annet sted.

Gjesterommet har jeg aldri tatt bilder fra. Dette er dermed  mitt bidrag.

Ikeaseng, malleri av min bestefars søster, et gammelt sengeteppe fra den unge damens dager og min

brudekjole.

 

Flere bidrag finner du HER.