Viser innlegg med etiketten Utfordring NIB. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Utfordring NIB. Vis alle innlegg

onsdag 8. januar 2014

Kjøkken på vår måte


Nytt kjøkken3
Kjøkken5B
Dette er vårt kjøkken, et gammlt et som jeg malte for ca 2 år siden. Hvit og grå med nye knotter. Tok bort dørene på glasskapene og tapetserte inne i dem.
Samler på grønne detaljer……
Kjøkken4B

fredag 6. desember 2013

Jul, jul strålande jul

Dagene flyr avgårde. Men det er helt greit det. Jeg koser meg selv om jeg ikke har rukket å brette flere papirkuler . Men det blir…
Akkurat nå lager jeg julegave til storebror, lillesøster og lillebror. Fant et lekehus på Pintrest som jeg ble helt inspirert av. Men jeg og stikksaga er ikke helt gode venner.
Så her er det litt kaos. Flere prosjekter på en gang.
Jul 2013
Egenbrettet papirkuler.  Trekulene på treet har pålimt papirteip!
Jul1 2013
Davidstjerna er kommet opp igjen. Tror ikke mannen hadde like stor gjennsynsglede med den. Ja, den er stor.
Jul2 2013
Dette er et av to bidrag i Nib utfordringa denne gangen.

torsdag 7. november 2013

Vinterstemning

Når vinteren kommer og alt blir hvitt sniker det seg flere farger inn i huset. Liker det hvite og sarte, men får det liksom ikke helt til å stemme her hos oss. Ting blir så fort skittent og det er ikke bare barna som har skylden. En liten hvit tapetsert vegg har fått kaffeflekker, arg…?
Hadde behov for en akutt forvandling. Kjøpte putetrekk på IKEA med ulik motiv på hver sin side av puta. Så får vi se hvor lenge stoltrekkene har epletrykk på seg…

Spisekrok
Spisekrok2
Mitt lille bidrag til Nib sin novemberutfordring.

onsdag 2. oktober 2013

Det er høst og tid for kos.

Av og til, eller ganske ofte prøver jeg å få gjort flere ting enn døgnet har timer. Det fungerer dårlig. Da skjer ting som feks at 50mm linsa faller i verandagulvet og tja… ikke lenger zoomer. Den var ikke en gang min, men mannens. Verdens beste mann som bare sier pytt.
Høsten har bare vært helt fantastisk her i Trøndelag og den bør og nytes. Både inne og ute. Og det er ute vi koser oss rundt denne. Nesten sånn at vi bruker denne mer på høst og vinter enn på sommeren.
Ellers kan det meldes at papirutstanser kan brukes til så mangt! Planen var å sette meg ned og nyte lunsjen og stilheten. Men den ble brutt ja. Lillebror hadde andre planer for meg. Det var vel ca da linsa sa takk og farvell.

Ilsted
Ilsted detalj4
Ilsted detalj2
Ilsted detalj3
Vi har en peis inne også. Myyyye peis retter sagt. En sånn stor, hvit fra tak til gulv med utbygg her og der. Om den bare hadde gitt like mye varme som den er stor. Så jeg drømmer om en sånn liten nett en, uten alt for mye dill dall.
Dette er min tolkning av Nib sin oktoberutfordring, husets ildsted.

onsdag 7. august 2013

Me & my hammock

Litt sol ute, mer sol inne. Vel sol og sol. Uansett, trønderværet er lunefull og utesesongen er til tider kort. Hengekøye i stua er dermed ingen dum ide for vår del. Fungerer også godt som “disse” mener lillesøster.
Sommer i stuaB
Noe av pynten fra dåp-sommer-hagefesten har blitt hengt opp i trollhaselen. Papirrekkene er laget ved hjep av en utstanser jeg kjøpte i forbindelse med takkekortene etter lillebrors fødsel.
Stuepike2
me & my hammock

Stuepike1
Stuepike3
Det er en og annen stue her som jeg kunne ha tenkt meg. Dette er mitt bidrag fra vår stue inne hos Nib.

onsdag 8. mai 2013

Bruktduellen 2


Når vi skulle innrede gangen nede i kjelleren valgte vi å gå til Misjonssambandet bruktutsalg i steden for en butikk i byen. Vi kom hjem med en eikeskjenk som er blitt et kombi skoskap/sittebenk.
I tillegg kjøpte vi en annen skjenk fra 1940-tallet. Kista er arvegods etter mormor.
Summer in my house3
Summer in my house2
Legoskap6
I all hu og hast er dette mitt bidrag til bruktduellen hos Nib.

Bruktduellen 1


Ble vist til at jeg hiver meg på i siste liten med to bidrag. Her, som flere steder i blogglandia, mikser vi nye og gamle ting. Jeg har bare blitt mer og mer glad i å lete etter gamle “skatter”. Av og til kommer de av seg selv. I bryllupsgave fikk vi dette skapet som en gang har stått i en båt. Liker det veldig godt!
Stolen er fra mine besteforeldres gamle sommerhus.
Favorittmøbel2B
Favorittmøbel1B
Favorittmøbel3B
Flere bruktdueller finnes HER på Nib.

onsdag 24. april 2013

Kildesortering

Vi prøver så godt vi kan å sortere søppel. I utgangspunktet matavfall, plast, papir, glass, metall og restavfall. Matavfallet komposterer vi selv og får tilbake den beste jorden som finnes.
Glass og metall blir mellomlagret under utslagsvasken før det bæres ned i kjelleren til store Ikea plastkasser.
Da står vi igjen med papir, plast og retavfall. To store metallbøtter fra Ikea fylles med plast og papir. De rommer mye og vi må ikke springe ut så ofte.
Vippen kom i hus rundt juletider etter å ha vært ønsket lenge. Liker den så godt. Og pen er den også.Kildesortering1
Kildesortering3
 Nytt kjøkken3
Ellers resirkulerer eller fornyer jeg mammafølelsen. Vi har fått en lillebror for tre dager siden. Med tre barn i hus hadde det ikke vært feil med et hotellopphold i min barndoms by der det finnes besteforeldre som er flinke til å gi to voksne et lite pusterom.

Mer om kildesortering finnes HERNib.

mandag 21. januar 2013

TV-kroken

 

Kanskje ikke den typiske TV-kroken, for vi har ingen TV der. Men det er hit vi titter når vi ser på TV i stua.

TVkrok2

 

TVkrok3

 

TVkrok4

Egentlig er vi veldig fornøyd med å ikke ha en stor kloss på veggen her. Men når vi først ser på TV, ja da alle i stua se på TV. Så planen er å lage en TV-stue med en helt vanlig TV i 1. etg. En TV-benk fra Ikea hadde ikke vært feil.

 

Men projektoren og projektorduken skal få bli i stua for det gir en en fantastisk “kinoopplevelse” når vi først ser film.

 

Detalj fra TVkrok

Andre TV-kroker finnes HER

tirsdag 6. november 2012

KOS


Snøen kom en tur tilbake i dag her i Trondheim. Når det nå sludder og regner om hverandre er det koselig å kunne sette seg ned å planlegge ønsker og reisemål for neste sommer. I år gikk ferden til Spania og USA. India eller Japan hadde ikke vært feil. Eller hva med å besøke kjente i Sri lanka?Reise og kos2
Reise og kos
Storebror synes det er artig at vi viser hvem bor hvor på globuslampene over spesebordet. Men neste år passer det nok best med en reise i eget land. Andre prosjekter står på planen. Uansett, det er koselig å drømme seg litt bort.
Reise og kos3
Med dette lille bidraget henger jeg meg med på Nib sin koseutfordring.
Mer KOS finnes HER

onsdag 6. juni 2012

Uterom

 

 

Vårt uterom bærer preg av at deler av hagen er naturtomt.

Jeg liker derfor hagepynt

som har litt naturelementer i seg.

 

Platting2

Platting1

Blåbær og løvetann

Ugler  Ugler på pinner fra USA.

Måtte bare ha dem…

Blåbær2

 

Ugle

Og denne lille, store uglen er laget av stein fra Minnesota.

Herren i huset var litt usikker på om jeg hadde

kontroll da denne ble kjøpt inn på

57th street art fair

i Chicago sist fredag.

 

Hagepynt

 

Med dette innlegget er jeg med i Nib sin juni utfordring.

Så sånn ser det ut akkurat nå her hos oss på plattingen.

Flere uterom finnes hos HER.

lørdag 5. mai 2012

Nytt møter gammelt

 

 

..Synes den her var litt vrien.

Vet ikke helt hvorfor.

Kanskje fordi huset ikke akkurat

er proppfull av supertrendy

stæsj.

 

Så i mangel på siste skrik ting

ble det belte rundt

noen blader…

Utfordringmai2

 

…på en gammel

kiste  fra 1806 i et “nyoppusset”

rom.

Utfordringmai5

 

Og litt Washi tape

på veggen…

Utfordringmai1

Utfordringmai3

 

Resultatet blir da sånn ca dette her sammen

med et gammelt vindu fra Fretex.

 

Linasengen, som min svigrinne kaller den, er ny i forhold til kisten.

Og tja, vi har et 90-talls fenomen i gangen.

Men ganske så praktisk er den og når jeg ser PS kolleksjonen fra IKEA flirer jeg litt

og tenker om jeg bare venter lenge nok

har jeg kanskje en

supertrendy

kommode jeg også.

Utfordringmai4

 

Flere bidrag finnes HER

fredag 2. mars 2012

Utfordring mars
Dette er farger og interiør som er meg. Jordfarger, de litt nøytrale, kanskje de litt kjedelige fargene.
Telefonbordet har jeg “tatt” fra mine foreldre, mens lampa er et bruktkupp fra en Trondheims butikk.
Lampe3, utfordring


Lampe1, utfordring
Men…

 Barnehjørne 2, utfordring
… dette er også meg.
Lekent og litt fargerikt.
Som storebror sa til meg: “Jeg liker farger jeg mamma”.
Barnehjørne1, utfordring
Jeg liker de små selvlagde prosjektene, slik som denne lille lesekrokene i nærheten av kjøkkent.
Det betyr at….
Der to stiler møtes, utfordring
… det blir litt kræsj der to stiler møtes.
Men det er meg og sånn passer det oss her i huset.

Flere flotte Nib bidrag ser du HER.