Høsten har bare vært helt fantastisk her i Trøndelag og den bør og må nytes. Både inne og ute. Og det er ute vi koser oss rundt denne. Nesten sånn at vi bruker denne mer på høst og vinter enn på sommeren.
Ellers kan det meldes at papirutstanser kan brukes til så mangt! Planen var å sette meg ned og nyte lunsjen og stilheten. Men den ble brutt ja. Lillebror hadde andre planer for meg. Det var vel ca da linsa sa takk og farvell.
Vi har en peis inne også. Myyyye peis retter sagt. En sånn stor, hvit fra tak til gulv med utbygg her og der. Om den bare hadde gitt like mye varme som den er stor. Så jeg drømmer om en sånn liten nett en, uten alt for mye dill dall.
Dette er min tolkning av Nib sin oktoberutfordring, husets ildsted.