Viser innlegg med etiketten Høst. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Høst. Vis alle innlegg

onsdag 2. oktober 2013

Det er høst og tid for kos.

Av og til, eller ganske ofte prøver jeg å få gjort flere ting enn døgnet har timer. Det fungerer dårlig. Da skjer ting som feks at 50mm linsa faller i verandagulvet og tja… ikke lenger zoomer. Den var ikke en gang min, men mannens. Verdens beste mann som bare sier pytt.
Høsten har bare vært helt fantastisk her i Trøndelag og den bør og nytes. Både inne og ute. Og det er ute vi koser oss rundt denne. Nesten sånn at vi bruker denne mer på høst og vinter enn på sommeren.
Ellers kan det meldes at papirutstanser kan brukes til så mangt! Planen var å sette meg ned og nyte lunsjen og stilheten. Men den ble brutt ja. Lillebror hadde andre planer for meg. Det var vel ca da linsa sa takk og farvell.

Ilsted
Ilsted detalj4
Ilsted detalj2
Ilsted detalj3
Vi har en peis inne også. Myyyye peis retter sagt. En sånn stor, hvit fra tak til gulv med utbygg her og der. Om den bare hadde gitt like mye varme som den er stor. Så jeg drømmer om en sånn liten nett en, uten alt for mye dill dall.
Dette er min tolkning av Nib sin oktoberutfordring, husets ildsted.

tirsdag 4. september 2012

Hverdagsmagi

I en travel hverdag prøver jeg og mannen å sette oss ned en gang i uka med god mat og hygge. Vi “inviterer” hverandre annen hver gang. Dette er min invitasjon. Varm te og mat foran peisen, med høytlesning fra en bok.
Inviter
Inviter er måndens Nib utfordring.
Flere bidrag HER