Dette er vårt kjøkken, et gammlt et som jeg malte for ca 2 år siden. Hvit og grå med nye knotter. Tok bort dørene på glasskapene og tapetserte inne i dem.
Samler på grønne detaljer……
ok da, ny kjøkkenfølelse.
Malte og tapetserte skap og satte på forskjellige knotter.
En miks av billige og litt dyrere. Mer om dem HER.
Bilder fra vårt umalte kjøkkenet finnes
HER.
Føler det ble mer luftig, akkurat litt som meg på bildene her.
Anbefaler virkelig å male kjøkkenet dersom man ikke er fornøyd med det man har.
Det ble så fint, synes vi.
I steden for å sette opp de gamle, mørke glassdørene
tok vi dem helt bort og tapetserte inne i skapene.
Den brune tapeten har vært der noen år.
Det er den samme som veggen til høyre og SÅNN ser det ut der.
…assistent.
Og huset er i ferd med å bli helgrent.
Skulle ønske det var assistenten som stod for det,
men nei den jobben må vi nok ta selv…
Men assistenten skal ta annen tung jobb
for oss.
Grønn og fin er hun også.
Vi håper på et langt bekjentskap.
Kanskje hjelper hun storebror eller
lillesøster en dag.
De snakker jo om generasjoner……
……..huset hadde høye vinduer.
Men husbankhus fra 1970 har ikke det.
Fusker litt jeg.
Gardinstenger henger høyt over vindusrammen.
Mer utsikt
blir det også på denne måten.
Kjøkkenbrettene
får stå fremme om dagen.
Kirsebærbrettet
er restene fra min manns klatretre fra barndommen.
Svigemor leverte inn en stubbe og fikk
3-4 brett tilbake.
De selvlagde libellene,
øyenstikker på tysk,
er ute å flyr noen månder for tidlig.
Ellers har jeg har fått to awarder fra Mrs. Monday & Caros som jeg skal svare på etter hvert.
Håndtakene på skuffene er sydd og skrudd på.
Svart blanklær med lysegrå søm. Matt sokkel i krom fra Herbor.
Passer til fargen Sober fra Jotun.
Flere Anne Black knotter
er kommet opp på overskapene
som er malt i fargen bomull.
En stor svart treknott fra Herbor
skal vi ha på en eneste dør.
Og så er to skap tapetsert med Eco Wood tapet.
Rett og slett fordi disse to skapene hadde glassdører som jeg vet ikke ville bli fine uansett hvor mye jeg hadde malt dem.
Bare 4 dører, 3 flater og en list igjen til jeg er ferdig med å male kjøkkeninnredninga.
Tidskrevnde men gøy.
Også synes jeg det blir bra.