Viser innlegg med etiketten Kjøkken. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Kjøkken. Vis alle innlegg

onsdag 8. januar 2014

Kjøkken på vår måte


Nytt kjøkken3
Kjøkken5B
Dette er vårt kjøkken, et gammlt et som jeg malte for ca 2 år siden. Hvit og grå med nye knotter. Tok bort dørene på glasskapene og tapetserte inne i dem.
Samler på grønne detaljer……
Kjøkken4B

fredag 31. august 2012

Min dille


Nye, hjemmelaga kjøkkengardiner med skinnbelter.
Måtte bare prøve.

NyeGardine3B
NyeGardine4B

onsdag 18. juli 2012

Nytt kjøkken til 3000,-

 

ok da, ny kjøkkenfølelse.

Malte og tapetserte skap og  satte på forskjellige knotter.

En miks av billige og litt dyrere. Mer om dem HER.

 

Bilder fra vårt umalte kjøkkenet finnes

 HER.

 

 

Nytt kjøkken3 

nytt kjøkken og meg2

Nytt kjøkken og meg

Føler det ble mer luftig, akkurat litt som meg på bildene her.

Anbefaler virkelig å male kjøkkenet dersom man ikke er fornøyd med det man har.

Det ble så fint, synes vi.

 

Nytt kjøkken 6

 

Nytt kjøkken1,5

I steden for å sette opp de gamle,  mørke glassdørene

tok vi dem helt bort og tapetserte inne i skapene.

 

Den brune tapeten har vært der noen år.

Det er den samme som veggen til høyre og SÅNN ser det ut der.

fredag 4. mai 2012

Familien har fått en

assistent.

Og huset er i ferd med å bli helgrent.

Skulle ønske det var assistenten som stod for det,

men nei den jobben må vi nok ta selv…

 

Men assistenten skal ta annen tung jobb

for oss.

Grønn og fin er hun også.

Vi håper på et langt bekjentskap.

 

Kanskje hjelper hun storebror eller

lillesøster en dag.

De snakker jo om generasjoner……

 

 

Kjøkkenmaskin1 deig Rundstykke 2 Runstykke

fredag 13. april 2012

Knotter

Kjøkkennapp skuffknotter
Kjøkkenknott2 bomull
Sober Kjøkkenknott1
Kjøkkenknott3 Tapet wood


Nib ber oss om å vise kjøkkenknotter.
Ja, disse har jeg vist før, men pytt…
Litt mer om min fornyelse av 90-talls kjøkkenet vårt finnes HER og HER.

torsdag 12. april 2012

Skulle ønske…

……..huset hadde høye vinduer.

Men husbankhus fra 1970 har ikke det.

Fusker litt jeg.

Gardinstenger henger høyt over vindusrammen.

Mer utsikt

blir det også på denne måten.

 

Kjøkkengardin

Kjøkkenbrett

Kjøkkenbrettene

får stå fremme om dagen.

Kirsebærbrettet

er restene fra min manns klatretre fra barndommen.

Svigemor leverte inn en  stubbe og fikk

3-4 brett tilbake.

libell2

Libell1

De selvlagde libellene,

øyenstikker på tysk,

er ute å flyr noen månder for tidlig.

 

 

Ellers har jeg har fått to awarder fra Mrs. Monday & Caros som jeg skal svare på etter hvert.

onsdag 28. mars 2012

Et steg videre

knotter på skuffer

Håndtakene på skuffene er sydd og skrudd på.

Svart blanklær med lysegrå søm. Matt sokkel i krom fra Herbor.

Passer til fargen Sober fra Jotun.

 

 

Håntak til dører

Flere Anne Black knotter

er kommet opp på overskapene

som er malt i fargen bomull.

 

Stor knott

En stor svart treknott fra Herbor

skal vi ha på en eneste dør.

Tapet i skap2

Og så er to skap tapetsert med Eco Wood tapet.

Rett og slett fordi disse to skapene hadde glassdører som jeg vet ikke ville bli fine uansett hvor mye jeg hadde malt dem.

 

Bare 4 dører, 3 flater og en list igjen til jeg  er ferdig med å male kjøkkeninnredninga.

Tidskrevnde men gøy.

Også synes jeg det blir bra.

mandag 12. mars 2012

Oppdatering

Kjøkkenprosjekt1
Kjøkkenprosjekt2

Phu, dette tar tid. Mye lengre enn jeg trodde.
Har nok 1-2 uker med malerarbeid igjen selv om jeg har malt ca 5 timer hver dag i over 2 uker.
 Men nå tar jeg en liten malepause.
Vi skal feire 3 årsdag 
neste helg så det er en hel del saker som må ordnes innen den tid.



Ellers oppdaget jeg plutselig at det var enda flere følgere.
Jeg skal lage en bloggrull inne hos meg slik at jeg enkelt kan
titte innom dere ALLE på en enkel måte.

fredag 24. februar 2012

Sober
Untitled-2
Kjøkkenet skal males!
Litt skummelt, for over alt står det at man bør spraymale dørene. Pytt, det kan vel ikke bli tristere enn det er i dag.
Men tid kommer det til å ta. Jeg har lovet meg selv å være tolmodig og overholde tørketiden mellom strøkene.
Jeg vil at det skal bli bra. Her skal det vaskes, grunnes og pusses før fargen kommer på.



Litt usikker på om jeg har valgt rett nyanse så jeg prøvemaler en dør.
Hmm, vel jeg må se det i dagslys etter 2-3 strøk.

tirsdag 31. januar 2012

Jeg fant, jeg fant



Lampe1



Lampe1,2


Jeg var innom en bruktbutikk her i byen og så denne, en Luxo.
Passet perfekt til den nye lesekroken jeg har laget her i huset.